pühapäev, 24. jaanuar 2010

PIRET GOSSIP.EE-LE: "MOOD JA STIILIGA MÄNGIMINE ON ÜHEKS MINU SUURIMAKS ARMASTUSEKS"

Piret Järvis ennast liiga vallatuks shoppajaks ei pea ning lähtub ostude puhul suuresti emotsioonist ning kõhutundest. Alati moekalt ja huvitavalt riietuv Piret tunnistab, et armastab detailidega mängida. "Tuleb tunnistada, et mood ja stiiliga mängimine on üheks minu suurimaks armastuseks ja ühtlasi ka nõrkuseks. Omapärased, huvitavate detailide ja lõigetega riided jäävad mulle alati silma ja panevad ennast lähemalt uurima," räägib Piret Järvis Gossip.ee-le.

Kas olete pigem emotsionaalne või ratsionaalne ostja?
Ostlemise puhul lähtun ma küll suuresti esialgsest emotsioonist ja kõhutundest, kuid samas säilitan alati ka kaine mõistuse. Liiga vallatuks ma osteldes enamasti ei muutu ja kogu oma pangaarvel leiduvat raha mõne Chaneli või Balenciaga vidina eest välja siiski ei käiks. Seega olen ma vist emotsionaalratsionaalne ostleja? Või siis ratsionaalemotsionaalne ostleja?

Kas on mõni rõivaese, aksessuaar või muu toode, millest te poes ükskõikselt ei möödu?
Tuleb tunnistada, et mood ja stiiliga mängimine on üheks minu suurimaks armastuseks ja ühtlasi ka nõrkuseks. Omapärased, huvitavate detailide ja lõigetega riided jäävad mulle alati silma ja panevad ennast lähemalt uurima.

Kui palju kulutate kuus keskmiselt riietele? Mis on olnud teie kõige n-ö pööraseim või emotsionaalseim ost?
Viimased pool aastat polegi ma shoppamisega tegelenud. Viimati sai suurem ostlemismaraton maha peetud suvel Helsingis, kust varusin enesele paraja riiete tagavara, millega veel mõnda aega kindlasti läbi kavatsen ajada. Kuna mu garderoob on niigi üsna suur, siis olen viimasel ajal püüdnud pigem juba olemasolevad vanemad asjad uuesti kasutusele võtta, neid siis kas uute rõivastega kombineerides või veidi ümber kohandades. Ma olen üldiselt seda meelt, et selleks et hästi, stiilselt ja maitsekalt riides käia, ei pea väga suuri summasid välja laduma. Stiilsus on asi, mida ei saa raha eest osta. Seega pole mul ka ühtegi väga pöörast ostu näiteks tuua, sest et ma pole kunagi pidanud vajalikuks liiga palju raha riietele kulutada. Kalleimad esemed mu garderoobis on ilmselt mõned spetsiaalselt Vanilla Ninja jaoks disainitud ja õmmeldud esinemisriided.

On teil mõni lemmikkauplus Eestis, välismaal?
Väilsmaale shoppama sattudes külastan alati kindlasti H&M-i. Pood, milles müüdav kaup on ääretult mõistliku hinnaga, aga samas on pakutavad riided kvaliteetsed ja ülistiilsed. Eestiski saadaolevatest rõivabrändidest eelistan Zara, FCUK-i ja kohalike noorte disainerite (Karolin Kuusik, Maru, Liisi Eesmaa, Liina Stein, MAKI jne) loodud riideid. Ja siis on veel mu suureks lemmikuks mu enda ema, kes oskab suurepäraselt õmmelda ja olles viimasel ajal ka tikkimispisikuga nakatunud on ta hästi palju väga vingeid asju mulle ise meisterdanud.

Milliseid brände eelistate?
Silmailuks ja inspiratsiooni ammutamiseks jälgin ja imetlen odavamate laiatarbebrändide, nagu FCUK või Zara, kõrval näiteks nii Balmaini, Valentino, Vivienne Westwoodi, Versace, kui ka Chaneli loomingut. Samas endale kokku ostnud ma suurte moemajade riideid seni pole, sest et nagu ma varemgi mainisin, ei pea ma riietele suurte summade kulutamist väga vajalikuks.

Millistes rõivastes tunnete end kõige mugavamalt ja paremini?
Mulle meeldib reegline kanda selliseid n-ö "väikse kiiksuga" asju. See ei tähenda absoluutselt seda, et ma püüaks veider välja näha, vaid vastupidi - komplekt mu seljas peab vaatamata mõningatele ootamatutele või veidratele detailidele kokkuvõttes mõjuma ilusa ja naiselikuna ning kindlasti mitte silma riivama. Kuna mood on niivõrd mänguline valdkond, siis ma suhtungi ka enese riietamisse alati suurima lõbuga ja katsetamisrõõmuga. Tunnengi ennast kõige mugavamalt siis, kui peeglist paistab mind ennastki veidi üllatav riietekooslus. Kui aga rääkida mingist kindlast rõivaesemest, milles iga kell ja igas situatsioonis ennast mugavalt tunnen, siis ma hoian kõvasti pöialt, et retuusid lähiajal moest nii välja ei läheks, et nendega lausa häbi ringi peaks olema liikuda. Et siis retuuside peale võib küll mugavuse asjus kindel olla.

Mis on teie meelest suurim moeaps?
Ma olen üldiselt alati nõus kõiksuguste moekatsetustega kaasa minema. Pole olemas asja, mida ei annaks lahedalt välja kanda - tuleb vaid oma fantaasia tööle panna. Jube koledad on minu silmis näiteks klassikalised jooksutossud. Samas annaks ma neilegi armu, sest kindlasti on ka neid muude asjadega leidlikult kombineerides võimalik kuidagi kandmisväärseks muuta.

Mida te kunagi ei kannaks, mis riivab silma?
Seni, kuni seljas olev rõivakomplekt tervikuna maitsekalt mõjub ei lööks ma risti ette mitte ühegi kindla riideeseme kandmise ees. Avara dekolteega liibuv leopardimustriline pluus, übermini seelik, apelsinioranzh päevitus ja pikad geelküüned üheskoos mõjuksid vaieldamatult labaselt. Samas miniseelikut või eelpool kirjeldatud leopardipluusi mõningate muude asjadega kombineerides kanda oleks ju igati okei. Tuleb vaid leida tasakaal.