reede, 26. veebruar 2010

LENNA ÕHTULEHELE OMA REISIST: "SEE OLI MU ELU SUURIM SEIKLUS!"

"Üks hotellipidaja lukustas mu bangalosse ja ma ei saanud hommikul sealt välja. Mul tekkis paanika ja ma hakkasin karjuma – mul oli tunne, nagu oleks mind vangi pandud," meenutab Lenna Kuurmaa Õhtulehe veergudel ühte ekstreemsemat seiklust Indias, kui üks hotelliadministraator teda kriminaaliks pidas ja põgenemise vältimiseks ta bangalosse kinni pani.

Lenna sõnul ei andnud ta sellisteks kahtlusteks ise vähimatki põhjust ega tea siiani, miks ta nelja seina vahele lukustati.

"Ärkasin hommikul varem üles, et kindlalt ajagraafikus püsida, kuid uks oli lukku pandud.

Ma ei saanud kusagilt välja, isegi akende ees olid trellid. Bangalo oli hommikupäikese käes täiesti kuumaks köetud ja pidin tegema kõva häält, sest korraks tuli ikka tõeline hirm peale. Paarikümne minuti pärast tehti uks lahti ja meil läks selle niinimetatud valvuriga ikka tõsiseks sõnasõjaks, sest ma olin ikka jumala närvis. Mõtelge nüüd ise – kui Euroopas peaks selline asi juhtuma, tuleks sellest kohtuasi ja võit oleks kindel," räägib Lenna õudsest vahejuhtumist.

Lauljatari sõnul tahtis lukustaja isegi oma sõbrad tema vastu ässitada, kuid õnneks saabus hotelli omanik ja pani asjad paika. "Sain talle olukorra ära seletada ja ta vabandas mu ees südamest. Pakkisin oma asjad, maksin arve ja kadusin sealt nii kiirelt, kui sain," räägib Kuurmaa.

Reisis üksi

Lenna sõnul on ta varemgi Indias käinud, kuid seekord tuli koos kallima Robert Vaiglaga planeeritud puhkusereis lahkumineku tõttu üksi ette võtta. "See kuu aega peaaegu üksi reisimist oli selline eneseleidmise ja inspiratsioonikogumise aeg. Pean tunnistama, et ühest küljest oli see füüsiliselt väga raske, kuid teisalt jällegi avastamise ja enese proovilepaneku rõõm. Olin ühel rannal, kuhu pääseb ainult mööda vett. Kuna praegu on Indias põuaperiood, tuli mul üllatusena üle elada ka üks metsik torm. Tormi ajal viibisin koos saarerahvaga peaaegu öö otsa ühe restorani katuse all, mis vaikselt vett läbi laskis. Vahepeal tekkis küll tunne, et tahaks koju oma voodisse teki alla," meenutab Lenna.

Aafrikas elektrita

Ülejäänud kaks nädalat veetis lauljatar Aafrikas. "Võtsin lõpuks aja maha ja puhkasin täiel rinnal," räägib Lenna, kuid lisab, et katsumused ei lõppenud tegelikult ka Aafrikasse jõudes – tuli välja, et sealsed elanikud on juba kaks kuud ilma elektrita elanud. "Kuigi ma olin Indias viibides sellega juba harjunud, et ühel hetkel elekter kaob ja pead kottpimedas kompima, et küünalt süüdata või vetsu minna, siis Sansibari saarele jõudes sain ikka korraliku üllatuse osaliseks: kaks kuud ilma elektrita ja selle saamiseks ei tehta mitte midagi! Kui elektrit pole, siis ei ole ka vett ja valgust ja muud. Aga elu korraldatakse ümber ja sellega lihtsalt harjutakse," on lauljatar sealsest eluolust hämmingus. Kuigi elekter puudus, peeti Lenna sõnul saarel maha Sansibari suurim muusikafestival.

"Ma ei kahetse kordagi, et sellise katsumuse läbi tegin. See oli mu elu suurim seiklus! Aga siiski on väga mõnus Eestis tagasi olla ja oma lähedastega koos viibida," arvab Lenna reisist tagantjärele.

Plaadi teeb koos Vaiko Eplikuga

Juba pikemat aega töötab Lenna Kuurmaa oma sooloplaadi kallal ja meenutab, kuidas kavatsus teha plaat koos Vaiko Eplikuga ei võtnud alguses vedu.

"Helistasin ühel päeval Vaikole ja uurisin, kas tal on mõni lugu, millega mind esikplaadi tegemisel aidata. Sain kahjuks negatiivse vastuse, kuid järgmisel päeval helistas Vaiko mulle tagasi ja pakkus mulle võimalust teha koos temaga terve plaat. Ma ei kahelnud kordagi, olin sellest pakkumisest vaimustuses," räägib Kuurmaa. Verivärske loomingu hulgast, mis lähitulevikus plaadile peaks saama, on valitud ka lugu "Rapunzel" – Lenna võistluslugu "Eesti laulul".

Lenna tunnistab, et tema viimase aja loomingu vastu on huvi tuntud ka Skandinaavias ja Saksamaal. "Ma just mõtlesin selle peale, et Vanilla Ninjaga tehtud muusika ja praegune looming on ikka totaalselt erinevad, nagu öö ja päev, ja sellega võin kaotada palju fänne. Õnneks olen aga saanud vaid meeldivat vastukaja. Saksamaal kiidetakse, et mu uus looming on väga huvitav, kuigi nad ei saa aru, millest ma laulan – kogu plaat on eestikeelne," ütleb Lenna.