esmaspäev, 1. märts 2010

DISKO 4000 "RINGVAATES"

Loominguline ühendus Disko 4000, kuhu kuuluvad Piret Järvis, Kallervo Karu, Paul Oja ning Sander Loite, tegi täna, 1. märtsil kell 19:51 esimese avaliku esinemise ETV otsesaates "Ringvaade".

"Eesti Laulu" finaal toimub juba järgmisel reedel, kuid Disko 4000 koosseisu polnud varem avalikult koos nähtud. "Tegelikult meil on ikkagi paar salaplaani," rääkis Piret. "Õnneks ka "Terevisioon" (ETV hommikuprogramm - VNP) annab võimaluse ju kõigil vara üles ärgata ja käia oma lugu esitlemas. Järgmisel nädalal me väisame ka seda saadet. Mõtlesime, et teeme oma loost akustilise versiooni, et oleks endal huvitav ja teistel huvitav. Esitleme siis seda ilmselt."

Piret ja Kallervo tunnistasid, et nad on laulu "Ei usu" erinevatest raadiojaamadest kuulnud, kuid Paul mainis, et tema pole möllu "Eesti Laulu" konkursi ümber väga jälginud. Konkurente on ta siiski kuulnud. "Ma ei tea, kus see väljendub, et keegi on eelistatum kui teine?" küsis ta saatejuht Anu Välbalt, kes seletas, et küsitlused näitavad nii.

Sander arvas, et Disko 4000 trumbid on siirus ja lihtsus. Laulusõnade kohta rääkis Piret aga järgmist: "Mina leidsin ühe Kalle kaustiku, mida ma võib-olla ei oleks tohtinud üldse lahti teha ja hakata lugema, aga mul tekkis kiusatus. Tal oli seal hästi palju laulusõnu ja siis ma leidsin sealt ka need sõnad, mis nüüd praegu meie "Eesti Laulu" salmis on, luuletuse kujul. Mulle väga-väga meeldisid, sest et kui kuulata neid ridu, siis tegelikult on seal väga lahe mõte sees."

Disko 4000 liikmed mainisid, et nende koostöö on olnud ladus juba algusest peale. "Ma ei mäletagi, et varem mõni lugu nii mõnusalt ja ludinal oleks tekkinud," pajatas Piret. "Me oleme enda jaoks selgeks mõelnud selle, et me ei taha üldse mingisuguseid piiranguid endale seada selle kollektiivi raames."

Mõistagi esitas Disko 4000 saates ka "Eesti Laulu" finaalloo "Ei usu". Vaata bändi intervjuud, esinemist.