neljapäev, 13. oktoober 2011

LENNA RÄÄGIB KROONIKA KODU-ERIS OMA TALUKOMPLEKSIST

  • Maikuus kirjutas ajakirjandus, et Lenna on Võrumaale talu ostnud.
  • Paar nädalat tagasi ilmunud Kroonika Kodu-eris räägib lauljatar esmakordselt avalikkusele oma kinnisvarast lähemalt.
Setumaal, Vastseliina vallas asuva talumaja (endise koolimaja) ost sai teoks ligi aasta tagasi. Lisaks on talukompleksis veel saun, ait ja rehemaja, mida Lenna vuntsib üles omal käel.

"Kaugust ma algul pelgasin, aga tegelikult see just ongi see, mida otsisin. Järvamaalt või mõnest muust Tallinnale lähemal asuvast maakonnast oleks lihtne tunniga tagasi pealinnas tagasi olla, aga Setumaale ma ei sõida kaheks tunniks. Kui ma sinna lähen, siis ikka vähemalt kaheks päevaks ning saan sealt selle rahu ja vaikuse, mida vajan," pajatas lauljatar ajakirjale.

Oma talu soovib ta eelkõige mugavaks muuta.

"Mul ei ole kindlat stiili, mida järgiksin. Ma jälgin sisetunnet. Üks, mis mulle siiski väga meeldib, on maalähedus. Mulle meeldib rekonstrueerida ja taastada vana. See oli ka üks mu taluostu tingimusi - maja pidi olema piisavalt vana, et annaks kaasa oma hõngu ja aurat, kuid piisavalt korralik, et seda ei peaks täitsa maha lammutama. Selle ma ka sain," lausus ta.

Talutootmist Kuurmaa ei kavanda, küll aga ihkab ta enda majapidamisse loomi: "Mulle väga meeldivad lambad ja kitsed. Tahaksin, et need mul seal olemas oleks. Kunagi tulevikus." Samuti soovib ta seal näha astelpajuistandust ning päevalilli. Lenna ütles, et tal on lausa "selline list", kus on kirjas, mis kõik tema talumajapidamises peaks olema.

Juba on seal kasvamas vaarikad, astelpajupuud ja mustsõstrapõõsad: "Sellised vitamiinirohked ja tervislikud asjad, mida ma toidulaual väga hindan."

Esialgu näeb Lenna seda suvekoduna, sest elu ja töö on ju ikkagi pealinnas. Aga ei või teada, mida elu toob. "Mulle ei meeldi plaane teha, need piiravad mind. Mida rohkem plaanin, seda vähem nii läheb. Lisaks tekib kindlate plaanide puhul võimalus, et vean kas ennast või teisi alt, kui ühte või teise kohta ei jõua. Läheb nii, nagu peab," on lauljatar optimistlik.

Vastseliina vallas (mis asub Tallinnast 285 kilomeetri kaugusel) oli 1. jaanuari 2011 seisuga 2123 elanikku. Vallas on 46 küla.

Foto: Kroonika Kodu-eri (Skänni eest tänud Suurprobleemile)