reede, 2. detsember 2011

VAATA FILMI "NAKED HARBOUR" TRAILERIT

3. veebruaril 2012 esilinastub Soomes film nimega "Vuosaari" (rahvusvahelise pealkirjaga "Naked Harbour"), milles teeb kaasa ka Lenna Kuurmaa.

Teispool lahte õppiva ja koristajatööst elatuva eestlanna Viivi osa Soome draamas "Naked Harbour" on Lenna arvates tema senistest näitlemiskogemustest põnevaim: "Roll oli üsna suur ja ümbrus välismaine. Tegin koostööd inimestega, kellega polnud varem kokku puutunud. Ja ma pidin rääkima soome keelt – see oli minu jaoks suur samm!"

Lenna selgitas augustis Õhtulehele, et eriti meeldis talle enda proovilepaneku tunne: "Mulle meeldivad olukorrad, millest ma pean end läbi purema ja kus ma pean tõestama nii endale kui ka teistele, et ma saan hakkama."

Aku Louhimiehe lavastatud draamat filmiti märtsist maini Soomes ja soome keeles. "Kuna mina ei ole koos Soome televisiooniga üles kasvanud, siis ei ole soome keel mulle telest külge jäänud. Samas on mul keelte peale hea pea. Soome tiim oli väga abivalmis ja inimesed hoolivad. Sain tekstid, õppisin selgeks ja tegin ära. Mind aidati ka: kui ma dialooge harjutasin, oli mul üks kohalik kõrval, kes parandas, kui ma midagi valesti hääldasin," meenutas Lenna.

Spetsiaalseid keeletunde ta ei võtnud. "Tegelikult ei peagi ma rääkima nagu soomlane – kehastan ju eestlast ja aktsent on loomutruu."

Soomes on filmitegu Lenna sõnul väga konkreetne ja süsteem selge, mitte laialivalguv nagu meil siin vahel kipub olema: "Kui oli plaan, et hommikul kell kaheksa hakkab ja õhtul kell kuus on läbi, siis nii oligi. Eesti filmide puhul tehakse ikka nii kaua, kui jõutakse ja kuni valgust on – spontaanselt ja rohkem võimalusi kasutades. Soomes ei väsitata inimesi liialt ära."

Võõrkeelsel võtteplatsil oli aga pisut raske orienteeruda. "Ma saan soome keelest natuke aru, kuid kõigest ikka mitte. Kui näiteks arutati operaatoritega mingeid nurkasid või midagi teiste näitlejatega, pidin ma tihtipeale küsima: "What?" ja suurte silmadega küsivalt vaatama. Režissöör seletas mulle inglise keeles kõik ära ja probleemi polnud, aga selles keskkonnas oli natuke väsitav olla. Pidi teravalt kuulama, et kõigest täpselt aru saada," kirjeldas Lenna ajalehele.

Põhjanaabrite filmi casting’ule sattus ta filmiprodutsent Katrin Kissa õhutusel.

Täna, 2. detsembril avaldatud trailer: