neljapäev, 28. november 2013

LENNA: "OLEME ROBERTIGA AVASTANUD, ET MEIL SUJUB KOOS LAULUKIRJUTAMINE HÄSTI"

Õhtulehes ilmus artikkel Lenna Kuurmaast:

"Oleme Robertiga avastanud, et meil sujub koostöö hästi. Meil on olnud hea võimalus rahulikult isekeskis laule kirjutada, ilma et miski tagant sunniks. Julgen öelda, et järgmisel albumil on kindlasti minu ja Roberti koostöö viljad," lausub Lenna tulevikule mõeldes.

Kuigi aeg-ajalt on teda esinemas nähtud, on Lenna lubanud endale emapuhkust sõna otseses mõttes, nagu ta ise ütleb. "Esinemisi on olnud väga harva. Pigem heategevuslikud ülesastumised, nagu emadepäevakontsert Raekoja platsil. Ma valin väga hoolega, kuhu lähen. Tegelikult olen olnud ikka lapsega kodus," ütleb 8kuuse tütre Ami ema.

"Kui muidu pole lihtne ei öelda, siis väike laps, kes palju hoolt nõuab, teeb selle lihtsaks. Ausalt!"

Naudib väga tütrega kodus olemist 

Ka pühadekuu detsember möödub tänavu rahulikult: "On tehtud mitu pakkumist, aga sel aastal ma jõulutuurile ei lähe. Üritan hoida kontsertide arvu kuus sellisena, et need saaks ühe käe sõrmedel üles lugeda. Praegu ei jaksa ega taha ma lapse kõrvalt kindlasti rohkem tööd teha."

Lenna ja Robert vaatavad hoolega, et õhtused äraolekud ei kattuks ja üks vanematest saaks lapsega olla. "Ürituste ajal, kui oleme Robiga ühel ajal laval (aeg-ajalt esineb Lenna koos Vaiglate trioga, kuhu kuuluvad Robert, tema isa Raul ja õde Marie), vaatab tütart Robi ema. Aga muidu üritame selliseid olukordi vältida. Ta tunneb ennast ikka kõige turvalisemalt ja paremini koos meiega," on Lenna veendunud.

Aktiivsemalt plaanib lauljatar areenile naasta, kui Ami lasteaeda läheb. "Aga mul pole plaani last enne kolmeaastaseks saamist lasteaeda panna. Mul ei ole kiiret. Ma naudin väga seda aega. Kõik räägivad, et see läheb nii ruttu, ja lähebki! Mulle tundub juba praegu, et ei ole võimalik, et sünnitusest on üle kaheksa kuu möödas," mõtiskleb ta.

"Olen siiani saanud vaikselt oma asju teha. Ma ei tunne, et oleksin muusikast täiesti kõrval."

Lapsega kodus olek on pingsale artistielule Lenna sõnul hea vaheldus. "Laps annab elule nii palju värskust ja mõtet juurde," kinnitab ta särades. Väsimuse üle ta ei kurda, sest Ami on emmele seni piisavalt uneaega jätnud.

Tütreke fännab kitarrimängu 

Lenna vanemad pole kumbki muusikainimesed, ent Robert oli tänu basskitarristist isale Raul Vaiglale juba pisipõnnina kaelast saadik muusika sees - ta käis kaasas bändiproovides, salvestustel ja esinemistel ning istus kolmeselt "Rock Summeri" laval isa süles. "See on arvatavasti paratamatu, et ka Ami lapsepõlv möödub muusika keskel, sest mõlemad vanemad on selle valdkonna inimesed," möönab Lenna.

"Ja sel juhul, kui see teda ennast huvitama hakkab, siis ma arvan, et ta lihtsalt tahab kaasa tulla. Usun, et tal tekib see huvi. Juba praegu tal rütm tiksub sees: kui mõni mänguasi muusikat mängib, liigutab ta end hoogsalt kaasa."

Samuti jääb tüdrukuke kohe kuulama, kui telerist või raadiost ema lauluhääl kostab.

"Lapse kõrvalt me kodus praegu pidevalt jämmida ei saa. Vaatame eelkõige, et kõik eluks vajalikud toimetused tehtud jõuaks. Et õhtusöök ikka laual oleks," muheleb Lenna.

"Aga muidu ei ole kodus lugude mõtlemine meile probleem. Teeme kodus muusikat küll. Kui on vaba hetk ja Ami vähegi laseb, siis mängib Robi alati kitarri. Amile väga meeldib, kui Robi kitarri mängib," räägib lauljatar.

"Meil on selleks ka tööruum, kus on õigem käia tööd tegemas. Ma proovin endas vaikselt laulukirjutamisharjumust tekitada, kuigi seda on raske teha, kui selleks iga päev aega ei ole," tõdeb Lenna.

Vaiko Epliku õpetussõnadest, et heaks laulukirjutajaks saamiseks peab päevas kirjutama vähemalt ühe loo, ei saaks ta praegu parimagi tahtmise juures kinni pidada. "Kuigi teinekord on ka meil Robiga niimoodi olnud, et järsku hakkab tulema, ja õhtuks on valmis laul, mille juures ei tahagi rohkem midagi muuta," märgib Lenna.

Albumi lood sündisid Sitsiilias 

Ülemöödunud nädalal ilmunud sooloalbumil "Teine", mis on kolme ja poole aasta taguse debüütalbumiga võrreldes rokilikum, esitab Lenna oma bändi kitarristi Mihkel Raua loomingut.

Mõte teha album Mihkli lugudega tuli paari aasta eest, kui Mihkel Lenna bändiga liitus. Peagi sündis neil kahasse ballaad "Mina jään", kuid seejärel ei tulnud Mihklil tükk aega lauluideid - kirjutas ta ju viimati terve plaadi jagu materjali 15 aastat tagasi ansamblile Mr. Lawrence. "Ideid ei tulnud teistelgi bändiliikmetel, see vedav keegi oli justkui puudu," seletab Lenna. Just siis, kui polnud selge, kes tema teisele albumile muusika kirjutab, asus lauljatar elukaaslase Robertiga kahasse laulude loomist katsetama.

"Mulle sai viimast plaati tehes selgeks vana tõdemus, et kui tahad, et asjad saaks tehtud täpselt nii, nagu vaimusilmas ette kujutad, tuleb need teha ise - kõige parem on ka ikka ise laule kirjutada. Vastasel juhul ei tea ette, kas saad alati seda, mida sa tahad," leiab Lenna.

Seekord lahenes kriisiolukord, kui Mihklil õnnestus Sitsiilias argitegemistest eemal olles end loomelainele häälestada ja naasis viienädalaselt reisilt portsu heade lugudega.

Lenna tunnistab, et tütre sünd märtsi algul venitas plaadistamist pikemaks. "Aega leida ei olnud nii lihtne. Ma ei saanud olla 24 tundi järjest stuudios, vahel sain minna vaid tunniks. Pidin tööaega lapse järgi sättima. Oskus oma aega hinnata ja hoolikalt plaanida tekibki lapsevanemana," usub lauljatar.

Pillimehed salvestasid oma partiisid sageli ilma temata. "Seekord oli bändil suurem vastutus. Ma ei saanud kogu aeg kohal olla ja öelda, mis sobib ja mis ei sobi. Tegime prooviruumis asjad omavahel selgeks, et stuudios mingeid üllatusi ei oleks."

Album "Teine" on võrreldes tema üdini helge esikalbumiga, mille lood pärinevad Vaiko Epliku sulest, tumedam ja rokilikum. "See plaat on väheke melanhoolsem, veidi traagilisem. Mihkel Raud on ka pigem dramaatiliste tekstide looja. Ta ütles algul, et pole kindel, kas hakkab mulle üldse tekste kirjutama, sest äkki ei sobi mul neid laulda, kui need nii sünged ja jubedad tulevad," muigab Lenna.

"Aga minu arvates on Mihkel kirjutanud imeilusad sõnad." Kahel laulul on ka tema enda ja kahel Jürgen Rooste sõnad.

Kontsertidel esitab Lenna vastandlikke laule läbisegi. "Vanu lemmikuid kavast välja ei jäeta. Kava on nüüd lihtsalt mitmekülgsem ja pikem. Meie esitluskontserdidki kestavad ligi kaks tundi," avaldab Lenna, kes esitleb albumit 3. ja 4. detsembril kohvikus Sinilind. Üles astub tavapärasest live-bändist mitmekülgsem koosseis.

"Mulle on alati meeldinud artistid, kes suudavad üllatada. Minu meelest on vahva, et teine plaat ei ole esimesega sarnane. Ma tahan, et ka järgmine tuleks jälle väga teistsugune," ütleb Lenna kindlalt. Täpsemalt ei soovi ta enda ja Roberti ühisloomingu stiili veel iseloomustada.