reede, 31. jaanuar 2014

LENNA VERSUS BIRGIT

Õhtuleht avaldas artikli Lenna Kuurmaast ja Birgit Õigemeelest, kes mõlemad said eelmisel aastal emaks ning andsid välja uue plaadi. Lenna võitis eile õhtul jagatud Eesti Muusikaauhindadelt parima albumi auhinna ja gala õhtujuht Birgit kuulutati aasta parimaks naislauljaks.

Alljärgnevalt ajalehe küsimused Lennale.

Mida pead oma lauljakarjääri seni suurimaks õnnestumiseks?

Erilisi aegu Vanilla Ninjaga ning pärast seda albumeid "Lenna" ja "Teine".

Mida on emaks saamine sulle kui lauljale juurde andnud?

Õnnetunnet.

Mismoodi sinu kui ema tööpäevad välja näevad?

Praegu tööpäevi nagu polegi, neid on väga vähe. Olen perega!

Milliseid laule sa oma tütrele laulad?

Nii teada-tuntud lastelaule kui ka hoo pealt sündivat improvisatsioonilist omaloomingut.

Kui te elukaaslase Robert Vaiglaga ühel ajal esinete, kes siis last hoiab?

Kui oleme Robiga ühel ajal laval, vaatab tütart Robi ema. Aga muidu üritame selliseid olukordi vältida. Ami tunneb ennast ikka kõige turvalisemalt ja paremini koos meiega.

Võitsid 2011. aastal debüüt­albumi "Lenna" eest aasta albumi auhinna. Kui suured ootused olid sul nüüd oma teise albumiga samale auhinnale kandideerides?

Ootused ei olnud kõrged, sest nominendid olid tugevad. Rõõm oli olla nende hulgas!

Kus hoiad seni võidetud muusikaauhindu?

Praegu on nad leidnud koha telekalaual.

Kas sul on kodus Birgiti viimane plaat? Oled seda kuulanud?

Mul ei ole veel tema plaati. Olen kogu aeg mõelnud osta, aga pole jõudnud.

Milline on olnud sinu kokkupuude Birgitiga?

Birgitiga on alati rõõm kohtuda: ta on soe, siiras ja kaunis inimene! Oleme kokku puutunud ühistel kontsertidel. Tore, et meid seob nüüd ka emaroll, sest seda kogemust ei ole just paljude omaealiste lauljannadega jagada.

Mida küsiksid Birgitilt kui ema emalt ja kui muusik muusikult?

Kuidas tibu kasvab ja millised on 2014. aasta plaanid?

Lennat puudutavad küsimused Birgitile:

Kas sul on kodus Lenna viimane plaat? Oled seda kuulanud?

Mihkel Raud kinkis selle mulle koos autogrammidega ja muidugi olen seda kuulanud. Mulle jäi kohe eriliselt silma "Supernoova", mis on ka "Eesti laulu" poolfinaalis. See on mu jaoks kõige parem lugu plaadilt.

Milline on olnud sinu kokkupuude Lennaga?

Mäletan Lennat ajast, kui tema laulis Lasteekraani Muusikastuudio tütarlastekooris ja mina lastekooris. Lenna oli siis 16 ja mina 13. Unistasin, et saaksin ka seal suurte tüdrukutega laulda, ja Lenna jäi mulle meelde, sest ta oli hästi ilus tüdruk. Aga ta oli ka kõige väiksem, lühikest kasvu. Ma alati vaatasin, et nii ilus ja armas väike tüdruk.

Mida küsiksid Lennalt kui ema emalt ja kui muusik muusikult?

Emana sooviksin ma küsida, kas ta tahaks koos lastega kärutama minna - siis saame kindlasti palju rohkem rääkida. Lauljana ütleksin lihtsalt, et ma armastan väga tema muusikat ja hindan seda, et ta on laval alati nii siiras ja aus.