kolmapäev, 12. veebruar 2014

LENNA VIKERRAADIOLE: "TIITEL "IGAVENE TEINE" EI OLE VAHVA"

Lenna Kuurmaa oli täna külaliseks Vikerraadio saates "Stuudios on Sten Teppan". Saade pole veel järelkuulatav, aga portaal Menu kirjutas sellest artikli, mille Ninjaportaal avaldab pisut korrigeeritud kujul:

"Igavese teise" tiitel

"Eesti Laul" ja Eurovisiooniga seonduv möll ei ole Lennale esmakordne kogemus. Juba 2003. aastal püüdles Vanilla Ninja lauluga "Club Kung Fu" võidu poole ning tuli konkursil publiku lemmikuks. 2010. aastal jäi Lenna lugu "Rapunzel" "Eesti Laulu" konkursil teiseks ja eelmisel aastal tabas sama saatus ka laulu "Mina jään".

"See ei ole väga hea tunne. See tiitel "igavene teine" ei ole vahva. Samas minu järjekindlust ei saa võrrelda näiteks Rolf Roosaluga, kes on käinud "Eesti Laulul" kordades rohkem. Selles osas olen ma tema kõrval poisike," rääkis Lenna.

"Eesti Laul" on tema arvates igati vajalik konkurss: "See on ainuke suurem muusikakonkurss, kus tutvustada oma uut materjali, uut laulu, uut looki."

Ansambel Lenna suurt tutvustamist enam ei vaja, kuid konkursil on siiski vahva. "On tore ikkagi kaasa teha ja koos teiste muusikutega seda vahvat kogemust jagada. Pluss meil tuli eelmise aasta lõpus välja uus plaat. Eelmisest plaadist oli möödas kolm aastat. See on pikk paus," pajatas lauljatar.

Vahel on hea muusikat kõrvalt vaadata

Lenna selgitas, et otseselt kadunud pole ta lavadelt olnud, kuid pärast lapse sündi jäi esinemisi siiski vähemaks. See pole aga tema sõnul sugugi halb.

"Mõjub värskendavalt. Ma olen oma silmis ka kogu aeg olnud laval ja saanud seda teed jätkata. Aga vahel on hea kõrvalt vaadata," jutustas Kuurmaa.

Mõnikord meenutab Lenna ka 10 aasta taguseid esinemisi ja toonast muusikuteed. "Mulle tundub, et mu muusika on väga loogiliselt läinud. Muutused on toimunud pigem minus endas. Muusika peegeldab sind ennast ja see on onud koosluses ja harmoonias. Kõik on nii, nagu näib. Vaadates 12 aasta tagust aega, siis ma olen lihtsalt vanemaks saanud, loodetavasti ka targemaks."

Hea tundega vaatab ta tagasi ka Vanilla Ninjale. "Ma tunnen, et Lenna bänd on minu bänd just seepärast, et me loome ise muusikat. Aga olles 16 ja alustades Vanilla Ninjaga, siis ma ei ütleks, et see oli vähem meie bänd. Me olime nii entusiastlikud ja energiast pulbitsevad. Selles suhtes see tunne, et mõlemad on oma bändid. Vanilla Ninja oli samamoodi täiesti oma bänd."

Lenna selgitas, et aja jooksul on ta õppinud enam hindama muusika loomist.

Vanast ajast on talle aga jäänud õige mitu tõeliselt lojaalset fänni. "On uskumatud silmapaarid, kes lendavad siiani kohale Saksamaalt ja Poolast, et näha live-kontserte. See on müstika, et on jäänud nii tulihingelised fännid, kuigi elu ja stiil on muutunud."

Tähelepanu lapsel

Praegu kulub Lennal palju hoolt ja tähelepanu ka lapsele, kes on tema muusikat samuti üsna palju kuulda saanud. "Ma arvan, et talle on tuttavamad need uued laulud. Ka tema oli minuga stuudios kaasas, kui me mõnda laulu tegime. Vanilla Ninjat ma pole talle vist kunagi mänginud. Võib-olla ootavad need ajad ees," rääkis Lenna.

Lenna tunnistas, et emadus ei ole temas hirme tekitanud, kuid siiski vaatab ta paljusid asju nüüd teise pilguga. "Olen saanud aru, mis on üks ema südamevalu ja mure. Kui ma kunagi laulsin neid laule selliste sõnumitega, siis ma kunagi ei saanud aru. Sellest hetkest, mil laps sündis, ma sain aru. See mure on täpselt sama suur, et lapsel oleks kõik hästi. Võttis aega, et harjuda selle tundega ja sellega, et ma suudaks ära tunda need asjad, mida ta vajab."

Tänavusel "Eesti Laulul" astub Lenna üles lauluga "Supernoova". "Tundus, et see on kõige parem lugu selle plaadi pealt. Nüüd ma olen mõelnud ka ühe teise loo peale, aga ma arvan, et see on üks tugevamaid laule sellelt plaadilt," rääkis ta.