kolmapäev, 14. jaanuar 2009

LENNA JA PIRETI AKTIFOTOD LEKKISID MOBIILI TAUSTAPILTIDEGA KAUPLEVALE SAIDILE ZEDGE

Fotograaf Indrek Galetin tegi läinud aasta alguses näituse, kus kiskus kohalikelt kuulsustelt riided seljast. Staarid tegid fotograafiga lepingu, et pilte võib kasutada vaid näituse tarbeks, nüüd on pildid müügieesmärgil välismaale lekkinud, kirjutab Õhtuleht Online.

"Mul oli fotokangelastega kokkulepe, et pilte kasutan vaid mina ning neidki vaid näituse tarbeks," teatab Galetin, et ei tea piltide lekkimisest välismaale midagi.

Mobiili taustapiltidega kauplev sait Zedge pakub mõlemat ninjatüdrukute pilti telefonile taustapildiks. Pilte on endale telefoni laetud üle saja korra.

"Tegemist on ilmselt internetist salvestatud piltidega, õnneks on neil need pildid väga väikesed, kuid tobe on see ikkagi," leiab Galetin. Tal on halb tunne, nagu arvataks, et ta on tüdrukutele valetanud.

Kuidas aga paljad ninjatüdrukud Lenna ja Piret välismaa mobiilisaidil üleval on, ei tea aga keegi.

Kas tüdrukud ise süüdistavad Galetinit valetamises või olid nad sellega arvestanud?

"Mis ma siin ikka vihane olen," leiab alasti poseerinud Piret. "Kuna pildid saidki tehtud avaliku presenteerimise tarbeks, ega pole kunagi salajased olnud, siis ei näe ma probleemi selles, et need endiselt nähtavad on. See aga, et keegi neid raha teenimise eesmärgil ilma fotograafi nõusolekuta müüb või avaldab, on ilmselge seaduse rikkumine."